KANARIE .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 123Volgende
Huidige pagina: 1 van 3
kanarie gestopt met zingen
Gepost door: wesley (IP gelogd)
Datum: 25 May 2007 14:26

Ik heb al een paar maanden een kanarie die heel mooi kon zingen. Nu sinds enkele weken is hij gestopt met zingen. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Mvg

Re: kanarie gestopt met zingen
Gepost door: ilona (IP gelogd)
Datum: 29 May 2007 13:04

Kan zijn dat hij in de rui is

Gepost door: Bart (IP gelogd)
Datum: 19 June 2007 17:09

Heb je er ook een ander mannetje bij in gedaan

Gepost door: tessa (IP gelogd)
Datum: 07 July 2007 16:14

Ik heb in een dieren winkel gevraagt of ik een vrouwtje bij mijn mannentjes kanarie kon doen en toen zei zij dat ie dan zou stoppen met zingen, dats tog alleen met mannetje en mannetje??
Mvgr.Tessa

Gepost door: Hans (IP gelogd)
Datum: 20 August 2007 18:39

mannetje en mannetje vechten elkaar kapot

laat je vogel maar leker uitruien
dan zal hij gewoon weer gaan zingen

succes Hans

Gepost door: Afghaantje (IP gelogd)
Datum: 08 September 2007 15:25

hallo, ik heb ook een mannelijke kanarie, in het begin zong hij geweldig.
sinds hij uit in de rui zat , is hij niet meer gaan zingen en dat is al zo''n 6 maanden dat hij stilletjes is.
Ik heb van alle geprobeerd, qua voedsel e.d en alle wat bestaat voor kanaries die in de rui zitten.

Heb jullie nog tips ?

Gepost door: Dirk (IP gelogd)
Datum: 17 October 2007 13:44

Mijn opa had ook kanaries, ik ook. en die vertelde mij altijd dat als je een kanarie wil leren zingen dat je hem een andere zingende kanarie moet laten horen. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeert maar meschien als je een zingende kanarie laat horen dat die weer gaat zingen veel succes.

Gepost door: berend (IP gelogd)
Datum: 08 December 2007 11:12

is het heel erg dan als een kanarie niet meer zingt???

berend

Gepost door: mandy (IP gelogd)
Datum: 27 January 2008 18:13

sinds de nagels geknipt zijn zingt mijn kanari niet meer en zelfs toen mijn kanarie in de rui was bleef hij zingen kan zijn dat hij geschrokken is maar hoe lang duurt zoiets dan mis hem nu al

bij voorbaat dank voor de reacties

Gepost door: Yolanda (IP gelogd)
Datum: 05 February 2008 19:24

Kanaries gaan vooral zingen als aandacht willen schenken aan een vrouwtje. Dit zullen ze echter niet meer doen als ze het vrouwtje al hebben. Dat betekent dat ze niet in de zelfde kooi moeten zitten.

Ook klopt et dat kanaries gaan zingen als ze andere kanaries horen en niet kunnen zien.

Als je kanarie stopt met zingen kan dit natuurlijk komen door de stress van het knippen van de nagels. Al zal dit wel niet het probleem zijn. Anders begint hij vanzelf wel weer.

Vrouwtjes kanaries zingen zoiezo niet die hebben alleen een schelle piep.

Het is meestal niet zoon probleem als kanaries zingen. Ik weet niet ofdat je iets hebt veranderd in zijn omgeving dat zou het ook kunnen zijn. Heb je er bijvoorbeeld een kanarie bij?

Je kan ook bij de dierenwinkel zangparels in een zakje kopen, dit is voor door het gewone voer heen. ofdat dit echt werkt weet ik niet.

Gepost door: linda60 (IP gelogd)
Datum: 16 April 2008 15:42

We hebben net drie nageltjes geknipt van onze kanarie, en bij het achterste nageltje
knipte ik per ongeluk in het leven. Het bloedde een beetje, wat niet gelijk ophield. Nu zit hij stilletjes
op zijn stokje, en heeft zijn pootje ingetrokken. Mijn dochter en ik vinden het zo erg, dat we beide lopen te huilen. Het is zo'n lieve kanarie, hij vliegt regelmatig door het huis, en gaat dan zelf zijn kooi weer in.
We hebben hem zo'n 6 maanden nu, en hij fluit ontzettend mooi en hard.
Nu zag mijn dochter ook een beestje lopen over zijn lijfje, maar ik kan niks ontdekken. Hij komt niet met andere kanaries in contact, dus wat kan dat zijn? een hoop vragen maar we houden veel van het beestje.

Gepost door: sjaan roeleveld (IP gelogd)
Datum: 11 September 2008 18:11

onze kanarie was 5 maanden in de stokrui,maar nu zingt hij weer.ik geef hem vitaminen druppels,en
ook zang parels,nou het heeft geholpen,na 5 maanden weer zingen,toen hij in de rui was gaaf ik hem
ruihulp,trosgerst,en 2maal per week zijn bad.je moet ook aan de 11 uur houden,dat houdt in,ik dek
hem om 6.30 savonds af en morgens om 7 uur weer zijn doek er af.hij moet goed in de donker slapen.
het is onze gelukt met de kanarie,hij kreegt weer zijn vederpak terug,en zingt prima.

Gepost door: mandyu (IP gelogd)
Datum: 05 December 2008 14:01

Nou heb het net geprobeerd om mijn kanarie een andere kanarie te laten horen fluiten, maar hij viel van z,n stok en ging op de bodem van z,n kooi zitten met z,n bek open.

Dacht nu is hij er geweest, zit overigens nu nog steeds op de grond .

Volgens mij is hij in schok geraakt door het horen van een andere kanarie.

Gepost door: Slot (IP gelogd)
Datum: 07 March 2009 16:38

mandyu Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou heb het net geprobeerd om mijn kanarie een
> andere kanarie te laten horen fluiten, maar hij
> viel van z,n stok en ging op de bodem van z,n kooi
> zitten met z,n bek open.
>
> Dacht nu is hij er geweest, zit overigens nu nog
> steeds op de grond .
>
> Volgens mij is hij in schok geraakt door het horen
> van een andere kanarie.

haha, dat lijkt me komisch en onlogisch, ik denk toch echt dat het ergens anders van is gekomen
(de CD met het geluidje erop misschien te hard?) de meeste kanarie's gaan snel meezingen en vinden het hartstikke "leuk".

Gepost door: gerj (IP gelogd)
Datum: 09 March 2009 13:56

ik heb onlangs twee mannetjes kanaries gekocht.
Ze zijn ongeveer een half jaar oud, misschien iets ouder.
Soms piepen ze, maar ze zingen niet. Ik vind dat niet heel erg, maar het zou wel leuk zijn. Kan het komen omdat ze nog te jong zijn, of omdat ik 2 mannetjes bij elkaar heb? Mensen hebben mij ook al gezegd dat het kan komen door het spiegeltje wat ik erin heb. Misschien weet iemand het.

Ik heb trouwens de hele dag het voer in bakjes staan. Krachtvoer, grid en gewoon voer en af en toe fruit of iets dergelijks. Ze eten de hele dag geregeld door. Is er een kans dat ze te dik worden en moet ik het voer niet bijvullen of kan dat geen kwaad?

mvg ger

Gepost door: van der Linden harrie (IP gelogd)
Datum: 10 March 2009 14:09

Onze kanarie, is al heel lang in de rui, en is toen ook gestopt met zingen.
Mijn vraag is of dit nog ooit goed komt, en wat kan ik verder doen???

Grt Harrie van der Linden

Gepost door: huib boon (IP gelogd)
Datum: 14 March 2009 17:10

hoe lang is de duur van de rui ongeveer? grt huib boon

Gepost door: sjaan roeleveld (IP gelogd)
Datum: 20 July 2009 13:56

mijn kanarie is weer in stok rui,en hizit vaak bol,trek zijn ene poot op,ademend heel vlug en reuk en beetje
ik weet niet hoe oud hij is,maar wat kan ik hier aan doen,hij heeft al erder stok rui gehad,en dat ging over,
maar nu is het anders.ik houdt hem en de kooi goed schoon,geeft zijn vitaminen,ik weet het niet meer
wat ik nog meer moet doen,gaarne u raad.

Gepost door: Marcel (IP gelogd)
Datum: 29 October 2009 21:59

Wij hebben sinds juni een waterslager. Deze heeft een maand goed gezongen. Daarna is 'ie in de rui gegaan en is nooit meer gaan zingen. De conditie van de vogel is goed. Als voer geef ik gewoon zangzaad met ruivoer en af en toe appel als aanvulling.
Wie heeft er tips om de vogel weer aan het zingen te krijgen.
Groet,

welke kanarie fluit het hards
Gepost door: andrea (IP gelogd)
Datum: 01 January 2010 15:27

hallo allemaal ik wil graag eenn kanarie voor mijn bompa kopen maar hij heeft graag dat ze veel fluiten . welke fluit dan het hards een mannetje of een vrouwtje of maaakt het niet uit mvg andrea

Gepost door: paula engelen (IP gelogd)
Datum: 02 February 2010 18:56

Wij hebben hetzelfde gehad met onze kanarie die bleef ook maar in de rui ze hebben ons een tip gegeven om de kooi s'avonds af te dekken, In de winter gaat om 20.00 uur ongeveer de deken over de kooi tot s' morgens een uur of 08.00 - 09.00 binnen twee weken zong hij weer als vanouds. We wilde het ook niet geloven maar hebben het toch getest en hij zingt nu als de beste in de zomer wordt het wel 21.00 - 21.30 uur maar ze hebben regelmaat nodig en rust. Als je dat niet doet blijven ze aan de gang tot je naar bed gaat en het licht uit doet dan krijgen ze niet genoeg rust. Probeer weet zeker dat het gaat lukken.

Gepost door: mba (IP gelogd)
Datum: 21 March 2010 17:19

hoi ik heb mijn kanari al bijna 7 jaar, hoog bejaard maar af en toe fluit hij nog.

het klinkt voor sommigen misschien raar maar praat eens met je kanari of fluit en zing in huis.
een radio aan werkt ook meestal.
mijn kanari staat ook altijd bij een raam, het liefst in de zon, dan moet je hem eens horen zelfs nu nog als hij weer in de zon komt.
daar houden ze van.

mij kanari komt elke avond los, en gaat dan bij de kat liggen.

als hij in de rui was dan was hij maar 2 weken stil en hij begon weer te fluiten.
ik knip ook zijn nagels en nog nooit last ervan gehad dat hij stopte met fluiten.

hij krijgt 3 keer per week een stukje appel, 1 keer per week een blaadje sla.
hij heeft altijd gemengt kanarizaad en eigeel.
hij krijgt, zodra het weer in de tuin is, muur.
en elke dag een half uur een bad.

Gepost door: jb (IP gelogd)
Datum: 29 May 2010 11:54

waterslagers gekocht man en pop voor hun zang maar ze zingen niet wat kan daar de redenen van zijn.

Gepost door: anka (IP gelogd)
Datum: 14 August 2010 20:13

hallo...

heb een stoere kuifkanarie en hij zong altijd zo geweldig nooit geen problemen mee gehad
maar nu is hij al een tijdje in de rui is hoor je hem helemaal niet meer
hij staat bij mij bij het tuinraam voelde zich altijd vrolijk

ken iemand mij zegen hoe lang zoiets doet de rui en gaan ze daarna wel weer gewoon zingen
hoop het wel weer zou het heel erg en jammer vinden

alvast bedankt

vriendelijke gr

Gepost door: silvia (IP gelogd)
Datum: 01 September 2010 20:01

ik heb 23 augustris van dit jaar een kanaarie gekocht een rode agaat ik heb hem gekocht als man hij zit in een ruime kooi maar hij zint nog steeds niet geef hem ook ei en zangzaad weten jukkie wanner hij gaat zinnen ik probeer al vaak de radio aan voor hem en de thuin duer is ook de helle dag open zo dat hij de vogels buiten ook hoord hij is van 2009 en geringt hoe lang moet ik er voor uitreken dat hij gaat zingen?
groetjes sil

kanarie zingt niet meer
Gepost door: ashley331 (IP gelogd)
Datum: 29 September 2010 16:58

me kanarie zat in de rui is dus gestopt met zingen, nu al zeker een maand na zijn rui en zingt nog steeds niet. piept af en toe en het lijkt alsof hij probeert te zinge maar lukt niet. wat moet ik doen????? confused smiley

Gepost door: celine (IP gelogd)
Datum: 09 October 2010 19:32

dat is omdat je twee mannetjes bij elkaar hebt , ik heb er nu ook 2 mannetjes en Pinky stopte meteen met zingen , als ze in een gescheiden kooi zitten van het zelfde ... je moet ervoor zorgen dat ze elkaar eventjes niet zien , horen is wel goed , dan is het zo weer in orde ! ps. weet iemand of mijn andere kanarie ziek zou zijn ... als hij ademt doet hij vaak zijn bek zeer wijd open , begin me toch wat zorgen te maken ....

Gepost door: celine (IP gelogd)
Datum: 09 October 2010 19:36

vrouwtjes zingen helemaal niet !
in de winkel hoor je meteen al wie het luidst zingt ,
zingen ze daar luid , dan doen ze dat thuis nog meer !!!
als ie niet meteen wil zingen probeer dan eens om hem buiten te zetten ,
andere vogels horen help echt goed !

Gepost door: bosma (IP gelogd)
Datum: 04 March 2011 15:44

Ik had een man, zong heeeeel veel, er kwam een vrouw bij, vonden we gezellig voor hem, hij bleef zingen! Dus ik denk persoonlijk, sommige mannen stoppen mogelijk met zingen als ze een vrouw hebben, ANDEREN DUS KENNELIJK NIET....als de zon opkwam, slaapdoekje eraf en hij zong met vrouw en al als een gek. Hij was ook zeker niet ongeinter. in haar want ze kregen een nest met 2 kuikens....jammer genoeg is hij onlangs overleden en heb ik een nieuwe man, die ik probeer aan het zingen te krijgen...dat mis ik namelijk. Maar het belangrijkste vind ik, dat zij het weer naar haar zin heeft met haar nieuwe man, en hij vindt het ook allemaal mooi, dat zie je aan allles...

gr. a. bosma

Re: kanarie maak ze eigen dik
Gepost door: tamara (IP gelogd)
Datum: 21 March 2011 15:13

hallo ik heb een vraag ik heb een vrouwtje kanarie en zij heb poep bij de kont echt een klont en zij maak de eigen dik en zij tik met haar kont want kan ik er aan doen mvg tamara

Pagina's: 123Volgende
Huidige pagina: 1 van 3

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 
Smileys
...
(loading smileys)

© Vogelpraat.nl 2005 - 2014   -   Beheer: Johan Vermaas